Осликавање школе

Маја Кецман, дипл.новинар политиколог и слободна уметница, аутор је пројекта под
називом: «Пет елемената» у оквиру којег је самостално извршила осликавање зидова
на спрату за ђаке млађих разреда, у О.Ш. «Стеван Синђелић».
«Школа је место у којем деца проводе већи део дана. Како је учинити блискијом и на
који начин она може поред учења и дружења да им постане још лепша, пријатнија,
веселија и дража?»
Маји се, као некоме ко се бави сликањем, јавила идеја да треба осликати зидове, те је желела да на тај начин учини простор школе таквим да децу по емоцијама подсећа на кућу. Централна идеја била је да све сликовне целине, поред визуелне лепоте, имају и одређени смисао и симболику четири елемента: Сунце, Вода, Земља и Ваздух.

Источни зид Маја је осликала на тему: «Сунце».
«Оно излази на истоку, симбол је живота, топлоте и неисцрпне радости. Деца су
сунцем обасјана и на тај симболичан начин под сунцем расту и напредују.»

Јужни зид је: «Вода».
«Одабрала сам тиркизне нијансе, којима обилују највеће водене површине на
планети – мора, океани и језера, а путујући сликом крећемо од водопада који везује
за извориште река, преко таласа долазимо до спајања реке и мора. Нашој земљи су
најближа мора на југу, једна је од порука овог сегмента у оквиру целине.»

Западни зид је: «Земља». Она је представљена цвећем, дрветом храста, нежном
лепршавом врбом.
«Све је јарко, весело, младо и све расте, баш као и деца.»

Четврти зид ходника је: «Ваздух» и он је представљен као небо.
«Ветровито, осунчано, залазеће.»

Пети и крунишући елемент овог пројекта је љубав која настаје спајањем претходна
четири елемента, а проистиче не само из руке него и срца уметника, ствараоца.
«Цео концепт је и едукативно примењив и повезује се са школским градивом. Од
страна света, преко неживе природе, текућих и стајаћих вода, кружења воде у
природи, кретања ваздуха или када је реч о храсту који је асоцијација на Светога
Саву, Растка Немањића који је добио име по њему. Храст је духовно дрво Словена.»
На крају, сликовне целине омогућују лакшу оријентацију најмлађим ђацима као и
родитељима и посетиоцима школе, што представља додатну вредност овог уникатног
уметничког дела.
Изворни квалитет слика и боја траје најмање три године. Током овог периода није
потребно улагати у обнову и рестаурацију, а када се јави потреба за освежавањем боја, ученици старијих разреда могу бити укључени у посао рестаурације